Periodontoloji - Diş Eti Tedavisi

Diş sağlığının önemli bir kısmı da diş etleriyle ilgilidir. Tedavi edilmeyen diş eti hastalıkları diş kaybına yol açar; diş etindeki iltihap kemiğe ilerler ve kemikte erime meydana gelir. Kemik erimeyle, dişler desteğini kaybettiği için sallanmaya başlar ve çürük olmaksızın dişler kaybedilebilir.

Diş eti probleminizin olup olmadığını, diş etlerinizin kırmızı görünümünden, kanamasından, çekilmesinden, hassalığından, şişliğinden, sallanmasından ve ağzınızdaki kötü kokudan anlayabilirsiniz. En ayırt edici belirtisi diş etlerindeki kanamalardır. Genelde dişleri fırçalarken diş etlerin kanaması durumunda, fırçalama bırakılır fakat hastalığın daha da kötüye gitmemesi için fırçalamaya devam edilmesi ve ardından en kısa zamanda peridontitistlere (diş et hastalığı uzmanı) danışmak gereklidir. Erken teşhis ile daha kolay ve başarılı bir tedavi sağlanacağı unutulmamalıdır.

Diş eti tedavisinde, uzmanlarımızca uygulanan yöntemler; diş taşlarını ve iltihaplı diş eti dokularını temizlemektir. Günümüzde çeşitli cerrahi ve ultrasonic aletler ile başarılı ve ağrısız tedaviler yapılabilmektedir.

Periodontal hastalıklarının önlenmesi veya tedavisi; doğal dişlerin korunması, daha rahat çiğnemenin ve daha iyi bir sindirimin sağlanması gibi faydaları da beraberinde getirir. Kendi dişlerinizle gülümsemek için, günlük ağız ve diş bakımınızı aksatmadan yapabilir, diş ipi kullanabilir ve uygun bir ağız suyuyla gargara yapabilirsiniz. Düzenli doktor kontrolüne giderek sağlıklı diş ve diş etlerine sahip olabilirsiniz.