Tek Seansta Kanal Tedavisi

Yaşam güzel bir gülümsemeyle başlar. Sağlıklı dişler içten gülümsemenize vesiledir. Peki kanal tedavisini gerektiren durumlar nelerdir? Özellikle gece uykudan uyandıran şiddetli ağrılarınız, yüzünüzde şişlik varsa, dişinizin üzerine baskı uyguladığınızda ağrı oluyor ve ağrılarınız uzun sürüyorsa, dişinizde sıcak-soğuk hassasiyeti yaşıyorsanız diş hekimine danışmanız gerekmektedir. Kanal tedavisi gereken dişlerde ağrı yalnızca dişte değil yüzde, boyunda, kulakta ve başın bir yarısında dahi hissedilebilir. Kanal tedavisi gerektiren problemli dişteki ağrılar kendiliğinden veya ağrı kesici ile geçmeyebilir. Bu da dişin artık kendini savunmadığını gösterir. Ağrının gece daha fazla olmasının sebebi ise iltihap nedeniyle genişleyen kan damarlarına yatay durumdayken gelen kanın artmasıdır.

Bu gibi durumlara çürüğün dişin canlı kısmına ulaşması ve bölgenin iltihaplanması neden olabilir. Oluşan iltihaplı bölgenin, diş köklerinin içerisindeki sinir ve kan damarlarından oluşan dokunun temizlenmesine kanal tedavisi denir.

Dişlerin görünmeyen kök kısımlarında gerçekleşen kanal tedavisi görmüş dişler öz kısmını yitirir fakat görüntü olarak sağlıklı dişlerinizden hiçbir farkı yoktur. Tedavi süresi enfeksiyonun miktarına bağlı olarak değişir. Tedavi sırasında ağrı hissedilmez. Sonraki birkaç gün, işlem yapılan bölgede hafif ağrı oluşabilir. Bu sürede doktorunuzun tavsiyesiyle ağrı kesici kullanılabilir. Kanal tedavisi sonucunda dişlerde meydana gelen renk değişimleri diş beyazlatma yöntemi ile giderilebilir. Sağlıklı gülüşler için düzenli olarak dişlerinizi fırçalamanızı, diş ipi kullanmanızı ve çekilen filmleriniz ile düzenli olarak kontrole gitmenizi öneririz.