Ağız Hastalıkları ve Cerrahisi

Ağız Hastalıkları ve Cerrahisi, medikal ve cerrahi yollarla gerçekleştiren diş hekimliği alanının en geniş branşıdır. Diş implantları, kemik yükseltme, sinüs yükseltme gibi ileri implantoloji uygulamalarını yapan, ağız, diş ve çene ile ilgili doğuşsal ya da gelişimsel süreçte oluşmuş hastalıkların, çene ve yüz deformitelerinin, travmatik, fonksiyonel ve estetik bozuklukların tanı ve tedavisini gerçekleştirir.

Çene cerrahisi; çene kemiği hastalıkları, ağız, çene ve yüz bölgesindeki enfeksiyonlar, 20 yaş dişleri, gömülü dişler, çene kırıkları, implant/ ileri implant uygulamaları, damak ve dudak yarıkları, yumuşak ve sert doku eksiklikleri, tükürük bezi hastalıkları, kemik içi lezyonları, çene kist ve tümörleri, eklem bozuklukları, çene-yüz anomalileri, TME (Temporo mandibüler eklem) hastalıklarının tanı ve tedavisi gibi durumlarda uygulanır.

Tedaviler, Ağız Diş ve Çene Cerrahisi uzmanları tarafından uygulanır. Tedavi süresince genellikle lokal anestezi yeterlidir. Ancak ağız, çene ve yüz bölgelerine yapılması gereken özel çene cerrahisi operasyonlarında genel anestezi uygulanır.